Nu stiu daca sa mananc paine prajita sau obisnuita

Painea are un continut bogat in vitamine, fibre si minerale esentiale organismului fiind o sursa importanta ode carbohidrati cu ardere lenta, si care ajuta la mentinerea constanta a glicemiei, asigurand energie organismului.In ciuda acestor aspecte, nutritionistii recomanda ca acest aliment sa fie mancat cu moderatie pentru ca ingrasa.

Chiar daca are un continut caloric relativ mare, nutritionisti recomanda cel mult doua felii de paine la fiecare masa principala, deoarece daca este consumata in cantitati rezonabile, este obligatorie intr-o dieta echilibrata.

Pentru ca multe femei au probleme cu greutatea si isi doresc sa-si schimbe stilul de viata intr-unul sanatos, afla de la Bogdan Ivanescu daca ne ingrasam de la painea prajita.

Indiferent daca este graham, de secara, alba sau prajita, painea ingrasa la fel de mult, desi painea integrala si graham contin de doua ori mai multe fibre decat cea alba.In cazul in care este prajita, painea ingrasa la fel de mult ca painea proaspata alba, deoarece prin prajire se pierde doar apa, iar caloriile raman aceleasi, afirma doctor mit.

Mai mult decat atat, painea are un indice glicemic ridicat, acesta fiind motivul pentru care este recomandat sa elimini din alimentatie painea alba, deoarece este fabricata din faina rafinata.Cea mai buna paine este cea din faina integrala, din faina de secara care, desi are un continut caloric mai ridicat decat cea alba, ofera rapid senzatia de satietate.

Nutritionistii sunt cei care afirma ca painea alba contine de trei ori mai putine vitamine si oligoelemente, iar magneziu, calciu si fosfor de cinci ori mai putin decat painea integrala.

Procesul tehnologic de macinare a graului scade calitatea nutritiva a painii.Ca urmare, in faina alba raman cantitati mici de vitamina B1, acid pantoenic, acid folic, fier, cupru, zinc si magneziu.

Painea nu este recomandata in a fi prajita pentru ca ar fi al doilea proces de prajirire si poate astfel contribui la aparitia cancerului prin substantele generate in urma prajirii.O alta problema care se poate ivi dupa prajirea painii este digestia care ar fi dezavantajata de consumul painii prajite.Ca urmare, recomandarea este de a se inlocui painea prajita cu cea din faina integrala.

Singura diferenta care apare prin procesul de prajire asupra painii este ca aceasta isi schimba culoarea, textura si greutatea, pentru ca isi pierde continutul de apa.In schimb, continutul caloric si macronutrientii painii prajite este acelasi cu cel al painii proaspete.

A exclude definitive painea din dieta este o alegere gresita datorita cerealelor din continut pentru ca acestea aduc un aport important de glucide, protein, vitamine, minerale, fier, fosfor si magneziu si ar fi de preferat sa stim ce paine alegem si ceea ce am ales sa nu contina faina alba de grau si amelioratori.

Noi informatii legat de acest subiect puteti afla din urmatorul video de la DoctorMit:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *